در سراسر دنیا از طب سوزنی به عنوان راهی کم خطر برای درمان بیماری های مزمن استفاده می شود . بیماری های زنان از جمله مواردیست که همواره مورد توجه متخصصان طب سوزنی قرار می گیرد .

پریود دردناک یا دیسمنوره
اولین تحقیق در مورد اثر طب سوزنی بر کاهش دیسمنوره روی 48 زن در کلینیکی در آمریکا انجام شد. این عده به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول طب سوزنی را به طور کامل دریافت کردند. این کار روی نقاط قدیمی و سنتی بر روی پاها ، شکم و مچ پا انجام شد. گروه کنترل که طب سوزنی پلاسبو دریافت می کردند . در این روش سوزن ها در هیچ نقطه یا مداری روی پاها و بازوها وارد نمی شد. هر دو گروه درمان را هر هفته ( به جز دوران پریود ) طی 12 هفته دریافت کردند . گروه سومین که شامل بیماران بالینی بود و متخصصان کلینیک به طور ماهیانه به مدت 3 ساعت جهت بررسی علائم و مشاوره ایشان را ملاقات می کردند. این گروه طب سوزنی دریافت نمی کرد .

همه بیماران علائم پریود را تا یک سال به صورت روزانه یادداشت می کردند . اگر درد پریود از بین می رفت یا بیش از 50% کاهش می یافت ، بیمار معالجه شده تلقی می شد. نتایج ، کاهش چشمگیر درد را در گروه اول نشان می داد . کاهش درد کمتری در گروه دوم دیده شد و شکست درمان در گروه سوم اتفاق افتاد . دومین تحقیق در سوئدانجام شد. در این تحقیق 31 بیمار به صورت اتفاقی انتخاب شد . این افراد بیش از 5 سال دچار پریود دردناک بودند. دررده سنی 30 سال ، 19 نفر از این بیماران دو دوره درمان طب سوزنی را برای چند روز قبل از پریود در چهار سیکل متوالی دریافت کردند. صورت های گوناگون طب سوزنی به کار گرفته شد. 5 نقطه در پاها ، شکم و پشت تحریک شد.

روشهای استفاده شده عبارت بودند از :
دستی ( چرخشی مکرر ) ، الکتریکی با تناوب کوتاه ، الکتریکی با تناوب بلند و کشیدن مختصر نوک سوزن روی پریوست استخوان . نتایج نشان داد ، اکثر بیماران قبل از پنجمین سیکل پریود درد کمتری داشتند . در تحقیقی بر طب فشاری ، 61 زن به طور اتفاقی انتخاب و دسته بندی شدند. گروه کنترل ، مراقبت معمولی داشتند . گروه آزمایش پوشش مخصوصی از جنس پنبه لاکرا با ده نوار لاستیکی که در پایین ترین قسمت شکم و کمر ( نقاط مربوط به طب فشاری برای درمان دیسمنوره ) قرار داده شده بود ، برای دو سیکل متوالی در سه روز اول پریود ، می پوشیدند.به بیماران توصیه شده بود از پوشش تا جایی که احساس ناراحتی نکنند ، استفاده نمایند. آمار نشان می داد ، بیش از دو سوم زنانی که از پوشش استفاده کرده بودند بیش از 50% کاهش درد داشتند.