درمان زانو درد با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی بهترین متخصص طب سوزنی ایران درمان زانو درد با طب سوزنی

محققان معتقدند طب سوزنی علاوه بر تسکین درد زانو، با مکانیسم رفع اسپاسم عضلات اطراف زانو و کاهش التهاب و افزایش خونرسانی مفصلی و تحریک سیستم های ترمیمی بدن انسان آثار درمانی در مفصل زانو دارد.

علت زانو درد هر چه که باشد، ارتروز، صدمات، روماتیسم و یا دردهای رادیکولر کمر و… همه در نهایت باعث محدودیت حرکتی خفیف تا شدید می شود.
در طب جدید زحمت های بسیاری برای درمان و کاهش درد بیماران کشیده شده است. داروهای بسیاری برای این منظور ساخته و به بازار مصرف وارد شد و در نهایت افزایش مصرف داروهای مختلف و ادامه درد بیماران دردمند.
به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در چند سال اخیر توجه همه را به روش های درمانی مکمل (طب مکمل) همچون طب سوزنی جلب کرده است. در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه، و خوشبختانه ایران از این روش درمانی استفاده فراوانی شده و تجربیات بسیار با ارزشی حاصل گردیده است.

با توجه به اینکه مجموعه ای از عوامل مختلف می توانند باعث ایجاد درد زانو شوند، دکتر محسن پرچمی اعتقاد دارد تشخیص دقیق این دلایل عامل کلیدی در تسکین درد با استفاده از طب سوزنی می باشد.
استفاده از طب سوزنی برای نقاط مختلف بدن امکان پذیر است و به همین دلیل به منظور تعیین نقاط مناسب برای درمان با این روش، لازم است وضعیت بیمار بطور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت روش درمان و طول مدت آن بر اساس شرایط منحصر به فرد بیمار تعیین می شود.
با توجه به اینکه طب سوزنی عوارض جانبی محدود دارد، در صورتی که نتوانستید با استفاده از سایر روش ها درد زانوی خود را کنترل کنید، طب سوزنی ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.