درمان شانه منجمد با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی بهترین متخصص طب سوزنی ایران درمان شانه منجمد شانه یخ زده با طب سوزنی

شانه یخ زده عبارت است از گرفتگی و سخت شدن مفصل شانه به دلیل زخم شدن بافت آن که منجر به حرکت دردناک شانه و یا بی حرکتی آن می شود.
علت واقعی بروز یخ زدگی شانه به درستی شناسایی نشده و هنوز مورد تردید است. برخی از پزشکان معتقدند که این عارضه ناشی از التهاب است.
سایر علت های احتمالی برای ایجاد انواع شانه یخ زده عبارت است از: واکنش بدن بعد از آسیب دیدگی یا انجام عمل جراحی درد ناشی از عوارض دیگری مانند آرتروز، پارگی عضله گرداننده شانه، بورسیت (التهاب کیسه های حاوی مایع مفصلی) و یا تندینیت (التهاب تاندون) که باعث می شود شما مدتی شانه خود را حرکت ندهید. بی حرکت شدن شانه مثلاً به خاطر بستن آن بعد از جراحی یا شکستگی دست. با این حال، هنوز هیچ دلیل قطعی و شناخته شده ای برای شروع بروز شانه یخ زده وجود ندارد.

بهبود 100% مشکل شانه منجمد
در کلینیک طب سوزنی دکتر محسن پرچمی

تجربه استفاده از طب سوزنی برای درمان گرفتگی شانه به بیش از 2000 سال پیش بازمی گردد.
تحقیقات نشان داده است بیمارانی که می خواهند از طب سوزنی برای تسکین دراز مدت درد ناشی از گرفتگی شانه استفاده کنند، به 8 تا 12 جلسه طب سوزنی نیاز دارند. همچنین ممکن است برای اصلاح و افزایش دامنه حرکتی مفصل شانه و برطرف کردن سختی و گرفتگی آن به جلسات بیشتری از طب سوزنی نیاز باشد. عواملی از قبیل اینکه بیمار در چه مرحله ای از عارضه خشکی شانه باشد، سن بیمار و ابتلا به بیماری های دیگری مانند دیابت و فشارخون بالا مهم ترین عواملی هستند که بر اثر بخشی روش طب سوزنی و سرعت بهبودی بعد از آن تأثیر دارند.